استاد امیر مسعودی - مدرس و برنامه ریز کنکور

استاد امیر مسعودی برنامه ریزی و مشاوره کنکور و همچنین تدریس فیزیک و ریاضی کنکور نیز انجام می دهند

استاد امیر مسعودی - مدرس و برنامه ریز کنکور

استاد امیر مسعودی برنامه ریزی و مشاوره کنکور و همچنین تدریس فیزیک و ریاضی کنکور نیز انجام می دهند

برنامه ریزی تابستانی امیر مسعودی

شاید اگر بگوییم که مهم ترین مسئله در این زمان برای دانش آموزان، برنامه ریزی و مطالعه در تابستان است زیرا هم مدارس تعطیل هستند و هم فرصت خوبی برای دانش آموزان است که در کار خود پیش روند.

برنامه‌ی تابستان چگونه است؟

برنامه‌ی تابستان یک بخش همگانی دارد که نگاه به گذشته و اجباری است. بخش دیگر شامل نگاه به آینده و انتخابی است و بسته‌ای موازی با نگاه به گذشته است. در هر آزمون تعدادی سؤال از مباحث جدید و تعدادی سؤال از مباحث قبلی طرح می‌شود. دلیل این‌که مباحث جدید را در هر آزمون دوباره مورد سؤال قرار می‌دهیم این است که این مباحث جدید هستند و باید برای تثبیت بیش‌تر به آن‌ها توجه کرد. دیگر این‌که برخی از مدارس سرعت تدریسشان یکسان نیست.

به این ترتیب شما می‌توانید نگاه به آینده را با سرعتی آرام و متعادل و پوششی مرور کنید که در اول مهر که سال تحصیلی جدید شروع می‌شود تسلط کافی داشته باشید.

چه حجمی از مطالب را در تابستان مطالعه کنیم؟

برای دبستانی‌ها و متوسطه‌ی اول ایده‌آل این است که در تابستان نیمی از کتاب یعنی نیم‌سال اول را مطالعه کنند. اگر به سه‌پنجم این مقدار هم برسند خوب است، ولی برای کنکوری‌ها به این دلیل که حجم مطالب پیش‌دانشگاهی زیاد است و مطالب مفهومی‌تر هستند تخفیف داده‌ایم و ایده‌آل آن مطالعه‌ی۴۰ درصد مطالب نیم‌سال اول است؛ یعنی کم‌تر از نصف.

ثبات در انتخاب‌ها خیلی مهم است. در انتخاب واحد ثابت‌قدم باشید. نکته‌ی دیگر این است که باید از برنامه‌ریزی شخصی نیز استفاده کنید؛ یعنی دفتر برنامه‌ریزی را تهیه کرده و ساعات مطالعه‌ی خود را در تابستان بنویسید. ساعاتمطالعه‌ی خود را در درس‌های نگاه به آینده یادداشت کنید و بدانید که چه‌قدر از مطالعه‌ی شما مربوط به سال آینده و چه‌قدر مربوط به سال گذشته بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.